Університет Ферфілд ставиться до академічної доброчесності надзвичайно серйозно. Університетські Кодекси честі інкорпоровані у ввідний ознайомчий період для студентів першого року навчання, наголошуються на урочистій конвокації з нагоди початку навчального року, а також надруковані на «синій книжечці», яку використовують під час складання іспитів студенти.  Значну роль у підтримці академічної доброчесності відіграє університетська бібліотека; бібліотекарями було розроблено низку консультаційних програм, які допомагають студентам зрозуміти, як працювати чесно та не припускатися академічних шахрайств під час навчальних та дослідницьких робіт.

Саме через таку активну позицію університету Ферфілд у промоції академічної доброчесності, він (університет) виборов можливість працювати з Посольством США, Міністерством освіти та науки України та Американськими Радами з міжнародної освіти над втіленням Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP). Корупція є серйозною проблемою освітньої системи в Україні і виявляється у низці форм, починаючи від академічного шахрайства та використання заборонених пристроїв і завершуючи плагіатом та відвертою корупцією серед учасників академічного процесу. Спадок від Совєтської системи, пост-совєтська ера характеризується своєю перехідністю від централізованих до децентралізованих інституційних структур. Подібні поведінкові моделі стали нормою у повсякденні освітян та студентів України.

Ми здійснили дві подорожі в Україну. Під час цих двох поїздок ми провели серію воркшопів та лекцій, які б пояснювали важливість академічної культури, що цінує і винагороджує за чесну поведінку в усіх сферах, пов’язаних із викладанням та навчанням; ми також залучали учасників у різноманітні рольові ігри та модулювання й вивчення реальних ситуацій. Наша роль в Проекті – підготувати «лідерів думок» в університетах, які б розпочали подібні дискусії та обговорення у себе в ВНЗ, таким чином пояснюючи важливість академічної доброчесності. Викладачі та студенти десяти українських ВНЗ перейняли наші ідеї і нині провокують членів своїх академічних спільнот до дискусій, зокрема щодо пріоритетності процесу навчання над формальним здобуттям диплому. Ми також намагаємося наголошувати на позитивному сприйнятті академічної доброчесності, яка стане підґрунтям успішного навчання, обходячи механізми вирішення проблеми «полюванням на відьом». Наші українські колеги підтримали такий підхід до поліпшення ситуації через позитивне бачення змін.

Україна нині стикнулася із вкоріненою та всепроникною корупцією в освіті, бізнесі та врядуванні. Учасники цього Проекту поділяють гостре бажання багатьох українців встановити нові цінності та етичні норми, які б уможливили та підтримували чесність та прозорість у суспільних процесах. Під час наших спілкувань із викладачами, адміністрацією та студентами університетів, а також із урядовцями та дипломатами, нас вразила їхня відданість реформам. Проект сприяння академічній доброчесності є істотним кроком у промоції реформ в освіті. Наша роль – підтримати цей проект, ділячись досвідом університету Ферфілд щодо популяризації академічної доброчесності. Наш Центр прикладної етики розробив практичні інструменти, які учасники Проекту використовують під час аналізу українських університетських реалій. Учасники та партнери Проекту дійшли спільної думки у тому, що формування культури, яка цінувати чесність та прозорість у освіті стане вирішальним кроком у розвитку стійкого та продуктивного громадянського суспільства.

Автори: Доктор Девід Шмідт, директор Центру прикладної етики, та доктор Кетрін Нантц, очільниця кафедри економіки, університет Ферфілд

Оригінал статті тут