Американські ради з міжнародної освіти в партнерстві із Міністерством освіти і науки України та за підтримки Посольства США оголошує про старт Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні (Strengthening Academic Integrity in Ukraine Project – SAIUP).

В проекті нового рамкового Закону «Про освіту» вперше на законодавчому рівні дається визначення того, що є Академічною доброчесністю: «Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень».

Академічна доброчесність дозволяє системі освіти залишатися дієвою, такою що справді дає знання та навички, а не лише документи про здобуття освіти. Країни з високим рівень академічної доброчесності не мають такої проблеми як «визнання дипломів» – як правило, це успішні, економічно розвинені країни з високим рівнем освіти та науки.

Прояви академічної НЕдоброчесності – такі як списування, плагіат, хабарництво – не можуть бути визначальними для всієї системи освіти, зокрема вищої, оскільки вони руйнують її, перетворюючі навчальний процес на імітацію. Нечесність в освіті негативно впливає і на все суспільство, і на кожного окремого індивіда, адже створює систему в якій неможливо досягнути успіху чесним шляхом, а таке суспільство/країна не можуть бути успішними в довготривалій перспективі.

Для того, щоб запустити процес змін, потрібна тривала і системна робота, в першу чергу – на рівні вищих навчальних закладів. Саме тому учасниками Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні стануть 10 українських ВНЗ, з різних регіонів України, що різняться за кількістю студентів чи спеціалізацією.

Робота Проект сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP) впродовж 4 наступних років дозволить охопити ціле покоління студентів-бакалаврів, починаючи з їх першого року навчання в університеті і закінчуючи отриманням дипломів бакалавра. Саме це покоління випускників повинно стати носієм нових цінностей у вищій освіті, в науці та в суспільстві загалом. А історія успіху університетів-учасників стане прикладом для поширення практики академічної доброчесності на загальнонаціональному рівні.