Міністр освіти і науки Лілія Гриневич дала інтерв’ю ТСН, в якому висвітлила, зокрема, і проблеми дотримання академічної доброчесності українськими студентами та університетами.

Відповідаючи на питання, що робити з університетами, в стінах яких відбуваються правопорушення або  порушення норм етики, Міністр відповіла, що боротися можна тільки “…сміливістю та чесністю”: “Я це називаю Майданом в межах кожного університету. Або студентська спільнота та викладачі, які є чесними, відкрито про це заявляють і можуть це засвідчити і таким чином виявити хабарників, тому що ми в основному зустрічаємося з анонімними зверненнями, коли ніхто під ними не підписується, коли не можуть вказати конкретно ситуацію і засвідчити це документально. Лише в такий спосіб, коли ви виводите на світ, і коли до цього підключаються правоохоронні органи. Досить зробити кілька прецедентів, щоб тоді інші також остерігалися і так не чинили”.

Лілія Гриневич звернула увагу на системність проблем, пов’язаних з порушенням академічної доброченості, охарактеризувавши їх як “частину культури” і зазначивши, що під час опитувань частина студентів сама зізнається в тому, що їм “простіше дати хабар, ніж вчитися”. Також вона перерахувала “проблемні місця” вищої освіти, які містять потенційні ризики для корупції: “В нас ще є третя можливість для зловживань – це вступ до магістратури. Ми закрили через ЗНО хабарництво у разі вступу на перший курс, але вступ до магістратури залишився. В багатьох навчальних закладах є проблеми з академічною чесністю і проблеми зі складанням сесій. І нам сигналізують час від часу про хабарництво під час складання сесій”.

Міністр також акцентувала на позитивній ролі, яку зіграло зовнішнє незалежне оцінювання в реформуванні вступу до ВНЗ і рівному доступі до вищої освіти.

За матеріалами tsn.ua

Ознайомитися з повним текстом інтерв’ю можна за посиланням.