Студентський конкурс соціальної реклами показав: студенти українських вишів знають про нечесні практики під час навчання і не готові миритися з ними.

Конкурс «Чесність починається з Тебе» мав на меті продемонструвати важливість якісної освіти у сучасному світі та чесного навчання як способу отримання хорошої освіти і справжніх знань, які матимуть значення в подальшому житті.

Соціальна реклама повинна мотивувати, у випадку з академічною доброчесністю – це мотивація до відповідального ставлення до власної освіти і життя, до вибору професії, до неприпустимості академічних порушень, таких як списування, плагіат чи хабарництво.

Відеороботи подані на Конкурс, а таких було більше дев’яноста, довели, що українські студенти чудово розуміють, з чим їм доводиться мати справу в університетському, та надалі – в дорослому житті. І в своїх роботах студенти дали належну оцінку нечесним практикам, які, на жаль, часто сприймаються як невід’ємні атрибути української вищої освіти: тарифікації оцінок, платі за іспити, списуванню, плагіату. Всі ці речі були показані як такі, що нівелюють університетську освіту і руйнують майбутнє самих студентів.

Гроші в заліковці – символ, який повторювався ледь не найчастіше серед відеоробіт, поданих на конкурс. Серед інших проблем українських університетів очима студентів – якість викладання, несамостійний вибір університету (коли, наприклад, батьки наполягають) і, відповідно, низька мотивація при навчанні, списування, крадіжка чужих ідей та робіт у вигляді плагіату. При цьому студенти цілком усвідомлюють, які наслідки для них та для держави в майбутньому можуть мати отримані таким чином «дипломи» та «знання».

Переможцем Конкурсу «Чесність починається з Тебе» стала відеоробота «Він заплатив» , яка розглядає проблему нечесності в більш широкому контексті, коли корупція в університеті – це лише частина великого павутиння, яке оплутує всіх нас щодня, хочемо ми того чи ні, і за що згодом ми розплачуємося майбутнім наших дітей.

Роботи, що розділили друге місце – іронічно-креативне відео «Плагіат – це та ж сама крадіжка» та класична соціальна реклама «Зроби свій вибір», яка поряд з чесним навчання пропагує здоровий спосіб життя.

Третє місце отримали одразу три студентські відеороботи – різні за ідеєю та наповненням, але всі вони піднімають важливі проблеми української вищої освіти:

  • «Ціна успіху» – про роль вчителя в становленні особистості учнів та що вирізняє саме хорошого вчителя з-поміж інших. Також це відео отримало приз глядацьких симпатій за результатами голосування на Youtube каналі Конкурсу.
  • «Зроби правильний вибір» – яскрава символічна демонстрація того, що у життєво важливій ситуації гроші не допоможуть прийняти вірне рішення, а допоможуть знання.
  • «Те, що ти робиш сьогодні» – чотири історії від чотирьох студентів про те, як склалася їх подальша професійна доля та чим обернулися для них практики студентського «рішалова» у дорослому житті.

Ознайомитися зі всіма відео-переможцями,  а також переглянути інші відео, надіслані на конкурс, можна за посиланням на Youtube каналі Конкурсу.