У нас гарні новини: майже 15 тисяч користувачів прослухало наш онлайн курс “Академічна доброчесність для вчителів”. Дякуємо, за довіру та ваші численні позитивні відгуки!

Ми у Проєкті SAIUP завжди охоче відгукувалися на запрошення провести презентації, семінари, чи воркшопи із академічної доброчесності у будь-якому куточку України. Ми відвідали Ужгород і Станицю Луганську, Ізмаїл та Чернігів, спілкувалася із учнями та вчителями маленьких містечок та міст-мільйонників. Ще до того, як увесь світ фактично перейшов у режим онлайн, ми захотіли, щоб наші матеріали та досвід у сфері доброчесності могли бути доступними  усім освітянам, у кого є інтернет та мотивація до виховання культури доброчесності.

Впродовж довгого часу ми виношували й випрацьовували ідею дистанційного курсу з академічної доброчесності разом з нашими експертами, радниками та партнерами. Онлайн-курс «Академічна доброчесність для вчителів» стартував разом із початком нового 2019-2020 навчального року на платформі EdEra. На сьогодні зареєструвалося21 529 учасників та учасниць з усіх регіонів України, з яких 14 436 успішно завершили програму та отримали сертифікати. Можемо гордо констатувати, що майже 5% українського вчительства вже знає, що таке доброчесність, і як її розвивавати у школі. Число реєстрацій та рівень складання курсу невпинно росте. Ми на цьому не зупиняємося, адже хочемо досягнути позначки 100%.

Якщо Ви ще не прослухали наш онлайн-курс «Академічна доброчесність для вчителів», – заохочуємо Вас це зробити у цей погожий для дистанційного навчання час.

Про що саме ви дізнаєтеся під час курсу?

Поняття «академічної доброчесність» уже п’ятий рік побутує  в українському освітньому просторі, але ми часто чуємо, як його «перекручують». Академічну доброчесність найчастіше називають «академічною доброчинністю». Що ж, хочемо сказати, – щось у цьому є. Дотримуючись академічної доброчесності, ми «чинимо добро самим собі», навчаючи чесно та якісно, та навчаючись відповідально і сумлінно. Все здається простим та доступним в теорії, та чи так просто втілити ці принципи на практиці?

Курс «Академічна доброчесність для вчителів» орієнтований на те, щоб забезпечити українських освітян практичними матеріалами (методичними вказівками, сценаріями уроків, презентаціями), які працюватимуть у реаліях нашої школи та у нашому культурному контексті. Експерти та експерти курсу – відомі для української освіти, детально зупиняються на кожній із тем: теоретичні підвалини доброчесності; академічна доброчесність у шкільному контексті; академічна доброчесність та письмо – як уникнути плагіату; роль оцінювання у створенні академічно доброчесного середовища; важливість професійної орієнтації у виборі професії та роль навчання впродовж життя тощо. Врахування кожного із цих аспектів у вчительській праці є важливим для створення повноцінної картини академічної доброчесності у кожному закладі освіти.

Чому варто проходити наш курс?

Перша і найголовніша причина – бути готовими реалізовувати нове законодавство у сфері освіти, особливо те, яке стосується академічної доброчесності. Уже четвертий рік в Україні відбувається реформа Нової української школи. Як відомо, НУШ передбачає  в першу чергу ціннісний підхід до освіти. Одними із ключових цінностей НУШу є чесність, повага та справедливість, які корелюють із цінностями академічної доброчесності.

Усі номативні документи, які формулюють траєкторію руху сучасної української освіти, чільне місце відводять питанням доброчесності. Так, ЗУ «Про освіту», ЗУ «Про повну загальну середню освіту» включають Статтю 42 Академічна доброчесність та Статтю 43 Академічна доброчесність в сфері  загальної середньої освіти відповідно, що детально пояснюють поняття доброчесності, головні порушення, характер відповідальності порушників та їх права, а також процедури розгляду справ.

Порядок проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти містить критерії, за якими оцінюватиметься інфраструктура академічної доброчесності  в загальноосвітній школі (зокрема, Критерій 3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесностіта 4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності). Але які зміни в аспекти навчального процесу здійснювати, щоб втілити політику академічної доброчесності? Як правильно організовувати навчальний процес, щоб система академдоброчесності працювала? Якими теоретичними та практичними знаннями вчительство та адміністрація школи повинні володіти? Відповіді на ці питання Ви отримаєте у нашому онлайн-курсі. Просто про складне – у допомогу вам.

Трішки статистики

Про що свідчить цифра – 21 529 учасників та учасниць? Статистика курсу говорить сама за себе: майже стовідсотковою основною мотивацією для проходження курсу стала потреба отримати нові знання. Для 50% учасників певні питання курсу були відомими, а значна частина інформації – незнайомою раніше; 44,5% учасників курс допоміг систематизувати знання з академічної доброчесності, тоді як для 6% випускників – це абсолютно нові знання.

Безумовно, академічна доброчесність на часі. Тим паче, у тій формі, у якій розроблено курс – 77% учасників відзначили рівень викладення навчального матеріали як «чудовий», та 80% опитуваних повністю задоволені курсом. Зі слів випускників курсу дізнаємося:«Матеріал чітко і лаконічно донесений до слухача», «Все чітко, продумано. Цей курс дуже сподобався», «Видно, що працювала команда ФАХІВЦІВ! Чекаю на нові курси», «На мій погляд, зміст програми не потребує вдосконалення». Ми читаємо ці відгуки учасників, радіємо і будуємо нові плани.

Подяки

Дякуємо усім причетним до розробки матеріалів курсу та його повноцінного втілення: Наталії Шліхті, Ірині Шліхті, Сергію Горбачову, Івану Пікулю, Ользі Гужві, Юлії Солодько, Яні Чапайло, Юлії Власенко, Тарасові Тимочко, Єгору Стадному, Валентині Галущак, Орисі Демській, команді платформи EdEra, тисячам освітян-випускникам курсу, а також десяткам тисяч прихильників академічної доброчесності. Разом робимо процес навчання доброчеснішим, а освіту – якіснішою.

На завершення

Ми не вважаємо, що мобільність нашого проєкту зараз трішки обмежена, а лише придумуємо нові засоби транспортації. Так, академічна доброчесність, як і планувалася, може достукатися до екранів кожного, у кого є Інтернет. Ви можете долучитися до наших “Вебінарів SAIUP на дивані”, і так само «із дивану» пройти онлайн-курс «Академічна доброчесність для вчителів». Що ж, тоді гайда – до курсу, на платформу EdEra. Побачимося там.

Щиро Ваші

Команда SAIUP