Тернопільський національний економічний університет – один з десяти університетів-учасників Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP), який організовується Американськими радами з міжнародної освіти спільно з Міністерством освіти та науки України за підтримки Посольства США.

16 вересня ТНЕУ в рамках цього проекту спільно з Active Citizens Ukraine від Британської ради приєднався до триденного тренінгу-марафону для студентів і викладачів. Одночасно такі тренінги проходитимуть упродовж трьох днів у всіх 10 університетах-учасниках проекту. Тож розпочала роботу і команда студентів та викладачів від нашого рідного університету.

Перший день тренінгу був досить насиченим. Провели цікаве знайомство усіх учасників робочої групи, обговорили принципи роботи, очікування, поставили кінцеву мету та налаштувались на подальшу співпрацю.

Досить цікавий формат тренінгу, запропонований фасилітаторами Британської Ради, сподобався як викладачам, так і студентам. Визначали пріоритетність у ідентифікації особистості учасників тренінгу, обговорювали власні бачення щодо можливостей впливу на життя університету, міста, країни, говорили про стереотипи, комунікації, цінності. Визначали основні якості громадського активіста, як ініціатора певних змін. Навчались знаходити компроміси під час роботи в групах та участі в дискусіях, як правильно змоделювати ситуацію та проявити лідерські якості.

Враженнями ділиться студентка-учасниця тренінгу Ліля Вітюк: «Сьогоднішній тренінг дав мені хороший старт у формуванні вмінь щодо створення проектів. Справді, всі учасники розумні, в кожного свої принципи, амбіції, та головне – потрібно вчитись слухати інших та інколи поступатись власним принципам, йдучи при цьому на компроміс. За молоддю майбутнє і не треба забувати, що зміни починаються з нас. Вважаю, що наша команда зможе сформувати хороші ідеї та втілити їх в життя».

17 вересня – другий день тренінг-марафону в рамках Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP) пройшов насичено та продуктивно. Використовуючи різні форми роботи в групах, зокрема моделювання конфліктних ситуацій між викладачами та студентами, використання методики «світового кафе» тощо, команда викладачів та студентів продовжувала працювати над пошуком шляхів подолання академічної недоброчесності в вищій школі.

Неефективні методики викладання дисциплін, необ’єктивність оцінювання студентів, відсутність у студентів мотивації до навчання, самоосвіти, подолання проблеми списування – над цим розмірковували, працюючи упродовж дня.

Акцентували увагу на тому, що конструктивний діалог між студентом та викладачем, заснований на довірі та чесності, є одним із ключових чинників вирішення багатьох проблем академічної недоброчесності в університеті.

Учасники, використовуючи здобутий досвід під час перших двох днів марафону, працювали над  створенням проектів, які згодом реалізовуватимуться в університеті задля впровадження принципів доброчесності в академічному середовищі нашого вишу.

За ці три дні студенти та викладачі у форматі круглого столу з’ясовували проблеми, які спричиняють прояви академічної недоброчесності, та напрацьовували пропозиції щодо їх вирішення.

Матеріал з сайту Тернопіль Наживо!