2 грудня у Запорізькому національному університеті відбулась підсумкова зустріч міні-проекту «#чесна_education» у межах Проекту сприяння академічній доброчесності в України – SAIUP.

Захід відкрили координатори Проекту в ЗНУ – проректор з наукової роботи Геннадій Васильчук та студентський координатор проекту SAIUP Оксана Ковтун. Також гостей привітала представниця Проекту SAIUP Яна Чапайло.

Перша частина заходу була присвячена дебатній грі між адміністрацією ЗНУ та студентсько-викладацькими командами. Гра організована за підтримки Запорізького відділення «Федерації дебатів в України». Голова цієї організації Юлія Юргіна ознайомила учасників з правилами гри та особливостями аргументації власних позиції.

Зі сторони адміністрації вишу виступили дві команди, які у парах представляли проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександр Гура і відповідальний секретар приймальної комісії ЗНУ Дамір Бікулов (команда «Адмін»), проректор з наукової роботи Геннадій Васильчук і голова НТСА ДМВ Кристина Пирогова (команда «Платон»). Вони зустрілись з переможцями Дебатного студентсько-викладацького турніру «Чесна освіта: міф чи реальність?», який був проведений 10-11 листопада в ЗНУ. Команду «Плагіатори» (ФСУ) представляли доцент кафедри соціології Ігор Кудінов та Кірієнко Ганною, команду «Тардіс» (факультет журналістики) представляли Костянтин Ценцура і Євгенія Романова.

Темою гри стала: «Ця палата підтримує розподіл студентів на групи за їх успішністю». Вона не тільки захопила учасників заходу, а й сприяла активній дискусії між ними та глядачами. За результатами глядацьких симпатій переможцем було обрано команду «Платон». Її учасниця Кристина Пирогова подякувала за можливість отримати гарний досвід подібного роду дебатів, цей формат надалі буде використовуватися і на заняттях зі студентами. У рамках гри також відбулося нагородження переможців та учасників акції «Перевір себе на доброчесність». За її умовами студенти університету мали змогу надіслати будь-яку письмову роботу, створену за роки навчання у ЗНУ, для перевірки на плагіат. В конкурсі взяли участь більше 20 студентів, і хоча переможців було 6 (саме така кількість осіб витримала перевірку на унікальність тексту). Показовим є і сам факт їхньої участі у конкурсі, адже демонструє готовність студентів відповідально ставитися до власних робіт. Перевірка робіт (більшою мірою це були тези або курсові роботи) здійснювалась через програмне забезпечення «Unplag», який виступає партнером Проекту сприяння академічній доброчесності в України – SAIUP. Відтепер Запорізький національний університет має можливість використовувати це програмне забезпечення для перевірки якості наукових робіт.

Друга частина заходу була присвячена обговоренню Кодексу академічної доброчесності ЗНУ. Для планування подальших дій щодо впровадження документу у навчальний процес вишу зібралась робоча група з його розробки, а також представники Студентської ради ЗНУ та факультетів. Модератором цієї частини виступив Геннадій Васильчук.

Під час обговорення теми із презентацією виступила Оксана Ковтун: вона намагалася розвінчати основні міфи та існуючи перестороги щодо подальшої дії цього документу, а також оголосила результати референдуму, проведеного серед студентів, з приводу ставлення до існування такого Кодексу у ЗНУ. За результатами обговорень Кодексу зі студентами факультетів, які тривали впродовж трьох тижнів, більшість непорозумінь з боку студентської спільноти були пов’язані з недостатньою інформованістю їх про вже існуючі нормативні документи, які поширюються на ВНЗ.

Створення Проекту Кодексу, який викликав різнобічні думки та дискусії, на думку робочої групи, вже є гарним показником. Завдяки цьому зросла зацікавленість студентів щодо питань регламентації навчального процесу загалом, а дискусії у соціальних мережах дозволили охопити таку кількість студентів, інформування яких звичайним «формальним» способом не було на настільки можливим, ні достатньо ефективним.
До обговорення проблемних питань з реалізації Кодексу у ЗНУ приєднався і ректор вишу Микола Фролов. Він акцентував увагу студентів на тому, що адміністрація університету повністю відкрита для сприйняття думки студентів, і не має на меті «насаджати» документ адміністративним чином. У новому законопроекті про освіту йдеться про створення подібних Кодексів академічної доброчесності і цей пункт, передбачається, є обов’язковим для всіх вишів країни. На думку ректора, впровадження Кодексу академічної доброчесності – це ще один крок на шляху наближення університету до статусу «європейського», оскільки більшість навчальних закладів у Європі та США вже мають такий документ. Відтак робоча група з написання Кодексу та ректорат прагнуть створити дієвий документ, обов’язковою умовою для цього є залучення до активної роботи у цьому напрямку студентства.

За підсумками обговорень було вирішено створити студентську ініціативну групу з внесення змін та пропозиції у Проект Кодексу на базі Навчального сектору Студентської Ради ЗНУ.

За матеріалами ЗНУ