Автор дорожньої карти “Освітні вимірювання в Україні” Інна Совсун аналізує роль ЗНО, його розвиток впродовж 10 років реалізації відповідної політики та можливості, які надають незалежні освітні оцінювання для реформування окремих напрямків освітньої та професійної підготовки. 

Вступ: “У 2006 році зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО) вступників до вищих навчальних закладів отримало свій офіційний статус після створення Українського центру оцінювання якості освіти з окремим фінансуванням з Державного бюджету. З 2008 року ЗНО є обов’язковою умовою вступу до ВНЗ України.  За час існування системи ЗНО стабільно зростав рівень її суспільної підтримки. Особливо важливим є те, що рівень підтримки ЗНО був і залишається вищим серед тих, хто безпосередньо складав ЗНО або ж має близьких родичів та/чи друзів, котрі складали ЗНО. Це безперечно засвідчує успішніcть реформи моделі вступу до ВНЗ. Разом з тим, після 10 років функціонування системи постає питання про її подальший розвиток, як у рамках вступу до бакалаврських програм ВНЗ, так і для інших рівнів освіти та за межами освітньої системи. Цей документ окреслює стратегію розвитку системи освітніх оцінювань в Україні на наступних 10 років з урахуванням розвитку системи освіти та суспільства загалом.”

Зміст:

1. Вступ

2. Аналіз поточної ситуації.

3. Нова роль ЗНО у процесі реформування країни

4. Розвиток систем освітніх оцінювань в Україні

– Блок 1. Удосконалення механізмів та процедур ЗНО

– Блок 2. Запровадження ЗНО під час навчання у середній школі

– Блок 3. ЗНО у вищій освіті

– Блок 4. Оцінювання загальних компетеностей

– Блок 5. Освітні оцінювання для підтвердження професійних кваліфікацій

– Блок 6. Інституційний розвиток системи освітніх оцінювань

Завантажити PDF-версію дорожньої карти “Освітні вимірювання в Україні”