Автор дорожньої карти “Освітні вимірювання в Україні” Інна Совсун аналізує роль ЗНО, його розвиток впродовж 10 років реалізації відповідної політики та можливості, які надають незалежні освітні оцінювання для реформування окремих напрямків освітньої та професійної підготовки.
Вступ: “У 2006 році зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО) вступників до вищих навчальних закладів отримало свій офіційний статус після створення Українського центру оцінювання якості освіти з окремим фінансуванням з Державного бюджету. З 2008 року ЗНО є обов’язковою умовою вступу до ВНЗ України. За час існування системи ЗНО стабільно зростав рівень її суспільної підтримки. Особливо важливим є те, що рівень підтримки ЗНО був і залишається вищим серед тих, хто безпосередньо складав ЗНО або ж має близьких родичів та/чи друзів, котрі складали ЗНО. Це безперечно засвідчує успішніcть реформи моделі вступу до ВНЗ. Разом з тим, після 10 років функціонування системи постає питання про її подальший розвиток, як у рамках вступу до бакалаврських програм ВНЗ, так і для інших рівнів освіти та за межами освітньої системи. Цей документ окреслює стратегію розвитку системи освітніх оцінювань в Україні на наступних 10 років з урахуванням розвитку системи освіти та суспільства загалом.”
Зміст:
1. Вступ
2. Аналіз поточної ситуації.
3. Нова роль ЗНО у процесі реформування країни
4. Розвиток систем освітніх оцінювань в Україні
– Блок 1. Удосконалення механізмів та процедур ЗНО
– Блок 2. Запровадження ЗНО під час навчання у середній школі
– Блок 3. ЗНО у вищій освіті
– Блок 4. Оцінювання загальних компетеностей
– Блок 5. Освітні оцінювання для підтвердження професійних кваліфікацій
– Блок 6. Інституційний розвиток системи освітніх оцінювань
Завантажити PDF-версію дорожньої карти “Освітні вимірювання в Україні”